Pazartesi, Nisan 26, 2010

Anlam...



gecenin bu saatinde yazmak nereden aklıma geldi bilmiyorum bence şuanda yatıyor olmalıyım çünkü bütün gün çok yoruldum, ta ki şu dakikaya kadar..

kime göre ve neye göre anlamlıyız YA DA kendimize dönüp soralım, KENDİ Hayatımız ne kadar anlamlı?
hangi boyutta yaşıyoruz hayatımızı
öylesine mi yoksa bi amaç uğrunda mı
yaptığımız şeyler daha sonradan hatırlatıyor mu kendilerini, "şunu da yapmıştım" diyor muyuz
pişmanlıklarımız var mı ve en önemlisi pişmanlıklarımızdan dersler çıkardık mı
mutluluklarımızı sevdik mi, yoksa mutluluğumuzun hep daha fazlasını mı istedik
dostlarımızın kıymtini bildik mi ve herkese hak ettiği kıymeti verdik mi?
şimdi düşünseniz eminim siz de bunun gibi birsürü soru çıkartırsınız eminim. O kadar çok amacımız,o kadar çok nesnemiz, kendimize dönük o kadar çok öznemiz, her adımın sonunda farklı bir yüklemimiz var. düşündüm de, hayatımızı anlamlı kılmak için neler yapıyoruz?
Kendimi düşündüm.. Şuan hayatımın anlamını.. Şuanki amacımı.. bir gün içerisinde o kadar çok şeyi halletmey çalışıyorum ki, aslında farkettiğim şu, tek bir amacım yok, çok bir amacım var. sabah uyandığımda bir amacım var çünkü bir işim var gitmem gereken. Bir işimin olması da öğrencilik zamanlarımın amacıydı :) iş yerimizin kapısından içeri girdiğim andan itibaren de bir amacım var.. İş yerinden çıkıp eve giderken de.. Evde beni bekleyenlere, aileme karşı yapmam gereken şeyler var.. bunlar da bu günkü amaçlarımdan... Bla bla bla...
İleriye yönelik amaçlarım var. Şuan üzerinde durduğum yaştan sonra bir insanın amaçlarını düşününce, anne ve babayı daha da çok mutlu etmek ve kardeşle daha yakın arkadaş olabilmek, işinde daha iyiye gitmek ve öğrendiklerinin üzerine yenilerini koyabilmek, varsa bir ilişkiyi yürütebilmek ve belki de ona bir ömür biçebilmek vs. vs. vs.
Şimdi durup düşünüyorum hayatım ne kadar anlamlı? Gerçekten ne zaman terkedeceğimi bilmediğim bu dünya üzerinde ne kadar anlamlı yaşayabiliyorum?
evet düşündüm..

Aileme, dostuma baktım...
3yıldır hayatımda varolan adama baktım.
25imde bile kazanabildiğim yeni, lolit dostuma baktım.
Kazandıklarıma da kaybettiklerime de baktım.
Bu zamana kadar yapabildiklerime ve bundan sonra yapmak istediklerime baktım.
Ve tabiki yapıyor olduklarıma da..
Kırıldıklarıma ve kırdıklarıma, Nedenleriyle birlikte tekrar tekrar baktım.

Gecenin bu saatinde çok şeye baktım..

Baktım ki, gerçekten çok anlamlıyım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...